söndag 9 december 2012

Julstämning



Gårdagen bjöd verkligen på ett fantastiskt härligt vinterväder. Jag smög upp tidigt på morgonen medans övriga familjen sov sött. Det är något så rofyllt över dessa morgontimmar och vilsamt med lugnet och tystnaden. Utanför våra fönster brer jordbrukslandskapet ut sig. Nu har allt bäddats in i ett vitt fluffigt täcke. Hoppas verkligen att vi får behålla snön över julen. Att allt nu är så vintrigt stärker verkligen julkänslorna som börjar infinna sig allt mer hos mig. Här kommer några bilder från dagens julgransköp. Vi tog sparken några km bort från oss till en handelsträdgård


Välkommen in och välj en gran;)

 

Så himla läckert bord med dessa bockar, ett sånt bord skulle jag vilja ha till sommarens fester!




Färden hem blev en vinglig historia
Men en hungrig pappa och dotter lyckades till slut komma överrens med sparken och varandra;)
 

Vacker solnedgång är snart i antågande och hemma vankas det glögg och Lussebullar som jag svängde om Saltå för att inhandla, för några sådana hann vi inte baka idag:)



Önskar er som fortfarande kikar in här en riktigt fin fortsättning på adventshelgen, Jag blir glad om du lämnar ett litet spår I "snön";) (bloggen) så att jag kan hitta dig!

Kram Heléne





1 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så mysiga bilder!
Önskar dej en fin andra Advent
Kramar Kathrine