torsdag 7 januari 2010

Till minne av min käre morfar


Idag skulle min morfar ha fyllt 100 år. Han var en kraftfull dalkarl min morfar född i det genuina lilla samhället Nusnäs i Dalarna. Många roliga och härliga barndomsminnen från tiden med morfar och mormor finns för alltid kvar.



Visst är det fantastiskt vackert med all rimfrost i träden?


Jag och min syster tillbringade gärna tid hos dem som barn, kanske var det så att det fanns ett lugn hos dem som vi som barn gillade och alla spännande saker på vind och källare var ju helt fantastiskt. Det blev många härliga upplevelser att rota runt på deras vind bland alla koffertar och bråte. Snacka om loppisfynd hihi.



Bilderna är tagna några dagar innan nyårsafton hos våra goda vänner i Leksand. Morfar värnade nog mer än någon annan om vår natur, därför får de bli en symbolisk hälsning till honom i hans himmel.

Här hemma fortsätter vi vår ledighet några dagar till. Kylan har tillfälligt släppt grappet om oss så nu ska vi ut med Maja och åka lite pulka i vår park. Önskar er alla en fortsatt bra start på året.

Kram Heléne

2 kommentarer:

Marica sa...

Hejsan!

Otroligt vackra bilder från Dalom.
Förstår att det fanns många tillfällen till upptäckarutflykter på vind och andra utrymmen där hos morfar och mormor.
Man önskar att alla barn kunde få bära sådana minnen med sig i livet.

Ha det fortsatt gott på det nya året

Kramar/Marica

Pysselpalatset sa...

Oj,oj oj, det är nog de vackraste vinterbilder någonsin... Bedårande vackert... Kul att du ärar din morfar.... kram Jeanette