söndag 17 januari 2010

Majas Rum


Bara lite bilder på Majas rum, ett rum i sakta förvandling. Ännu så varken sover eller leker hon särskilt mycket där. I väntan på att hon till slut flyttar in så har vi ändå iordningställt det som såsmåningom kommer bli hennes

Vårat hus är från 1923 och vi har alla våra sovrum på övervåningen. Naturligt blir det ju så att hon leker på nedervåningen där vi är all vaken tid.





Jag har ställt iordning en hörna av vårt kök med allsköns attiraljer, gissa om det är rörigt ?Emellanåt vet jag inte om det är en leksak eller skorpa som man glider iväg på. Maja är nämligen en fena på att dra fram saker överallt och snabb är hon också den lilla filuren hihi


Nu går vi in i garderoben ett slag


Inne i garderoben på ett hyllplan ligger allsköns gosiga koftor etc...
Minns nu att jag bett om råd angående klädförvaring och detta var då en garderob jag fann på en loppis i närheten.

Har någon en bra idé på snygg förvaring för allt som ska rymmas till alla leksaker. Jag skulle vilja ha något snyggt och både praktiskt för allsköns pussel och leksaker som ändå ska få synas och användas utan att för den skull se överbelamrat ut.

Jag blir jätteglad om jag får ta emot era ideér.Hur gör ni med era barns leksaker? Eller gjorde för den delen, för er som numer har tonåringar eller utflugna barn.
På återseénde och tack på förhand för de tips som jag hoppas på att få.
Ha en bra vecka allesammans och tack för att just du tittade in här en stund.

Kram Heléne

3 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Fina bilder från din dotters rum, vi har det också så med sovrum på övervåningen, det gäller att få dem att kunna leka där inne själv, det kommer så småningom, snart får du tjata på henne för att hon ska komma därifrån..
Vad gäller förvaring som ska vara både synlig och inte rörig så har jag nog inget bra tips att ge dig, med leksaker så har det en tendens att bli rörigt...
Vi ordnade det så att vi satte hyllor utefter en hel vägg och satte upp tygvepor som vi kunde dra för så att man inte behövde se hur rörigt det såg ut.
Barn har ju sin egen ordning...
Kram Anna

Marica sa...

Hejsan.

Att hitta en bra och smart förvaring för leksaker är inte det enklaste.
Träbackar under en långbänk brukar funka bra.
Ett sätt att lära barnen att sortera och plocka undan själva är ju att sätta text eller bilder på backarna.
Har man tur kan man hitta gamla typer av träbackar (ölbackar) och lasera dom i olika färger. Det är läckert också att sätta handtag av gammal modell på backarna.Sätter man hjul under så är det också lätt att dra fram och skjuta undan dom.


Lycka till
Ha det så gott

Kram Marica

Pysselpalatset sa...

Hej, spara något lite från varje storlek... favotröja osv... sedan kan du väl ordna en klädbytardag med vänner eller dagis.... brukar vara omtyckt. Jag har gjort en tavla med första favoritkläderna... Kram Jeanette