torsdag 22 maj 2008

"Mormors" gårdshus






Jodå, det är "Mormors hus" och visst såg jag till att få komma förbi där igen då vi var hemmavid och firade min mors 65 årsdag.

Kalas och släktträffar har avlöst varandra så jag förstår om en del av er trodde att jag satt försjunken i Franske Stemninger (vilket jag iochförsig försöker göra så fort tillfälle bjuds).

Hemma igen har jag fullt upp med en sju månaders Maja, hon ser till att jag har att göra på dagarna, tro mig. Nu har den lilla krabaten lärt sig krypa vilket förstås är helt underbart. Det känns som om dygnet gärna kunde ha ytterligare några timmar för allt som man vill hinna med, rätt sjukt egentligen att man vill hinna så mycket... Tiden med Maja kommer ju inte heller igen så den vill jag njuta av.

Även om jag inte hinner kommentera hos er alla så brukar jag titta in och få en glimt hos er då och då. Ni är helt fantastiska och jag förstår inte hur alla hinner med. Ha nu en bra helg allesammans och njut av den vackra årstiden och livet och tack för att du tittar in här också.

8 kommentarer:

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å gu så fint gårdshus! Ja, puh, mycket är det man vill hinna med! Jag förstår inte riktigt heller hur alla hinner med, men det är väl så att man ofta glömmer bort allt man själv faktiskt hunnit göra. Strosade ute med hunden imorse och bara njöt av syrénexplosionen i parken. Så vackert och doftar så gott! Men man kan inte nog bli påmind om att njuta av denna årstid som är så härlig!
Ja, hehe, lovar att berätta mer om företaget när jag själv vet ;) :p Allt är mest på prov nu, har länge drömt om eget företag, men i stora drag ska jag försöka kombinera inredning och skrivande på nåt sätt. Mitt första jobb nu är ju att blogga på unt.se/bostad. Sen får vi se vart framtiden tar mig... Spännande och kul är det i alla fall! Hoppas helgen blir skön och solig! Ps. Vilket vackert hus ni har!! Oj, ser ut som rena drömmen. Kram Kerstin

Gårdsromantik sa...

Men så fint och vilket läge!

Vilken mysig butik hon har din mormor.

Kram Maud

Fru Sirlig sa...

Måste förtydliga att det tyvärr inte är min mormors hus, då hade jag bott där;) Butiken har jag skrivit om i tidigare inlägg.
Kram

Liza i pepparkakshuset sa...

Jättefin butik...måste dit!
Själv har jag en 11 månaders tjej som röjer runt så jag förstår vad du menar :)

Ha en trevlig helg!

Kram Liza

Anonym sa...

Hejsan. Tittade på tidigare inlägg från mormors hus, trodde inte att det fanns ännu mera att se. Jag är jättesugen på att besöka denna vackra butik. Ha det bra. Kram.

Mamma C sa...

Vilken butik hon har. Så mycket fint.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig liten oas...:) Där bland alla vackra saker skulle jag kunna tänka mig att bosätta mig ;)

Kram Annica

Marie sa...

Vilken underbar butik!

Jag önskar också att dygnet hade fler timmar, så mycket man vill hinna med!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie