torsdag 13 januari 2011

Nu är glada julen slut slut....

Idag är det då redan tjugondag Knut och då ska ju julen enligt traditionen åka ut!

Här hemma har vi ännu inte slängt ut granen och allt pynt.



Idag när jag körde hem från jobbet så sken solen så där lite hoppfullt och påminde om en stundande vår, så nu är även jag lite mätt på alla julsaker. Det är ju också så att solens strålar är rätt avslöjande så allt ser i solskenet ganska skräpigt ut.



Ikväll har jag och Maja bara myst i tv soffan och latat oss ordentligt efter snart en veckas jobb. I helgen däremot när vi alla är samlade här hemma så får julen åka ut. Tills dess så får stjärnorna lysa upp den trots allt mörka kvällen.

Vi kanske kommer åka en sväng och titta till gården i helgen. Den ligger i Sörmland så det är en bit att åka. Där har under veckan som gått borrats bergvärme och förberetts för att snart byggga upp ny trossbotten och såsmåningom golv.

Apropå golv så ska jag tipsa om en underbar golvaffär, Stiltje golv i Stocksund. Säkert har en del av er redan sett reklamen i vissa inredningsmagasin.http://www.stiltje.se/ Jag kom i lätt spinn därinne bland alla cementgolv och granitplattor hihihi!

Vi valde, dvs. vi hade inget val ;), att göra allt från grunden igen då huset stått tomt ett antal, tjugo år, så där. Det känns lite hisnande hela projektet men också så himla kul att få välja material helt som vi vill ha det. Vi vill ju även ta hänsyn till husets själ, huset är från slutet på 1800-talet (troligtvis ca 1860-tal)
.

Återkommer om huset längre fram.

Nu till sist så vill jag passa på att önska er alla en trevlig helg, på återseénde :)

Kram, Heléne

3 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Visst är det skönt ändå att julen är över och man kan ha en blick mot våren! :9

Vad fint ni har!
Fina bilder!

Önskar dig en trevlig helg!

Kramar Sirpa

an angel at my table sa...

Hej Helene,

Nejmen vad kul att du tittade in hos mig, jag förstår precis vilket hus ni har köpt.När du nämner bloggens namn. Vi bodde nämligen i Södertälje innan vi flyttade till vårt nya hus. Jag höll på att köra i diket varje gång jag passerade huset för att kolla ut genom fönstret. Grattis det är ett sådant fint hus! Jag ska kolla på er byggblogg för att följa er i renoveringen.

Allt gott!

Mari

Essay_writer sa...

nice table design