tisdag 23 mars 2010

Bara lite gammal skåpmat...


















Lite pelargoner har nu beskurits här hemma och en hel del skott har börjat komma upp. Dessa exemplar är dock lite gamla bilder (skåpmat)

Hej och hopp så fort denna månad gått. Ingen har väl kunnat undgå att märka att inläggen inte duggar lika tätt här på bloggen, som detta evinnerliga snöblandade regn dock gör som aldrig verkar få nog. Fast det sägs ju att detta är ett säkert vårtecken med det nyckfulla svängandet hit och dit. Jag är ju i grunden en obotlig optimist och väljer att se det från denna ljusa sidan också;)

















I lördags var det dock härligt vårväder med takdropp och hela 14 grader varmt. jag fick en alldeles egen förmiddag att botanisera bland stadens intressanta butiker. Stämningen var glatt uppsluppen och överallt såg man glada flanörer som sken ikapp med solen.

Helgen blev mysigt lugn här hemma och vi fick även glädjen att träffa storasyster min som bodde hos oss i helgen då hon gick en kurs i Stockholm.




















Igår hade jag utmärkt städhjälp av Maja som fått tag i sin mors växtnäring och glatt tog sig an att skura golvet i sitt rum. Inte helt fel (kanske lite då) och nog tycker jag att golvet antog en aning ljusare nyans på ett ställe...hihi. Så nu har vi klarat av det tråkiga städandet som alltid bör till lite extra så här års. Vi vädrade alla täcken och kuddar och bäddade i rena lakan i sängar. Luften blev genast något lättare att andas och hela övervåningen doftade gott av såpa....mm ljuvligt tycker jag! nu ska bara pysslas och pyntas lite inför stundande påskhelg. nedan lite gamla fina påskbilder på ett fat. Nu är det dags att hoppa i säng så att man orkar med ännu en dag innan stundande påskhelg närmar sig med stormsteg...
Hoppas ni alla får en bra fortsatt vecka och en härlig påskhelg ni också!

Våren är på gång om än lite försiktigt för min smak! 

Kram till er alla
Heléne 




5 kommentarer:

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Det är den allra sötaste städhjälp jag har sett, viken himla gullig bild.
Jo nu är det dags att plantera om pellisar, jag gör det just nu, det blir lite jordigt inne.
Men viken härlig beskrivning på din städning och vädring.
Doftar gott efteråt.
Och så läste jag om de glada vår flanörerna.
Jo visst kommer våren med stormsteg, även här så småningom i norr.
I dag har vi haft takdropp.
Sköt om dig.
Kram Zara

andi sa...

Hej! Inte så bara inte ;) Jättefina bilder på pelargonerna. Jag ska gå ner nu och kolla i källaren hur mina mår efter vintern :)
Så fina bilder och gullig liten städhjälp :)

Mvh
Anki

Marica sa...

Hejsan.

Man blir verkligen varm inombords när man ser bilden på den lilla städhjälpen.
Nu har vi haft några riktigt soliga o varma dagar här som gjort att mycket av snön har töat bort.
De första sångsvanarna kom för någon dag sedan och då vet man att nu är våren på ingång.I går såg jag de första påskliljorna sticka upp ur jorden i en trädgård i närheten av oss. Idag har jag varit ute på tomten för att se om jag kunde hitta några påskliljor hos mig med, men nej då sån tur hade jag inte.Men som ordspråket säger, den som väntar på något gott.....
Ha en riktigt skön helg
Kram/ Marica

Pysselpalatset sa...

Ljuvlig bild på liten städhjälp... Lilla Maja kommer att finnas på min näthinna länge. Dagens favorit Kram Jeanette

Interiörboden sa...

Hej!!

Jag ville bara kika in och önska en GLAD PÅSK!!
Jag hoppas att du får en jätte fin helg med mycket god mat och mycket påskgodis :)

Kram Sandra/Interiörboden