söndag 31 januari 2010

Genar över Provence...kommer strax...

Bilden nedan får symbolisera Provence i mina drömmar men är dock tagen i Split i Kroatien för två somrar sedan. Det var hett och underbart härligt att sitta på detta lilla torg och äta lunch...



Så har då januari månad gått mot sitt slut. Det har väl inte varit någon del av vårt land som har förskonats från all snö och kyla. Jag gillar ändå detta klimat, kontrasten blir så mycket större sedan då våren kommer på allvar. Under tiden kan man roa sig med att mysa inomhus vid kakelugnen med tända ljus...alternativt ge sig ut med skidor och stavar i skidspåret...tyvärr tillhör jag då den första varianten av människa dvs en mysstund inomhus.

Idag har jag roat mig med att bara lata mig i soffan, den är så skön en kall januaridag som denna. Till sällskap har jag alla mina Jeanne d´Arc Living nummer. Har särskilt fastnat för nummer 4 2009 med alla härliga trädgårdsbad.




Här en bild från vår trädgård, kan nästa se självaste Marie Kreuer sitta där med en bok (Skagenmålarna)



Skylten är i trä från mina svärföräldrar, gillar den verkligen och tanken på Provence i sommarskrud gör att jag försvinner bort i drömmarna ännu en liten stund medans lilla Maja sover en sen middag i soffan bredvid mig.

Hoppas ni har det bra därute i kylan eller snarare kurar inomhus idag. Imorgon är en annan dag...
Kram Heléne

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Mmmm vilken skön bild.. ja mysa det är jag bra på..och framför brasan oxå..inte orkar jag ut och åka skidor i denna kylan..men men det kommer snart varmare tider.... kram...Pia

Marica sa...

Hejsan

Jag föredrar solstolen framför skidor måste jag säga.
Kylan verkar inte vilja ge med sig och i kväll faller det åter tunga snöflingor över vårt hus.
Det blir till att kura framför brasan ett tag till i väntan på våren.

Ha en bra vecka
Kram Marica

Millas hem sa...

Härliga bilder! "Splitbilden" är helt underbar!
Vilka färger!!

Kram Camilla

viktoriaK sa...

Underbara bilder!