måndag 11 januari 2010

Blå timmen

Idag har jag börjat plocka undan julen, på något vis så ser allt lite skräpigt ut då ljuset vänder åter. varje litet dammkorn tycks skymta i det avslöjande solljuset.
Lämnade dock stjärnor och ljusslingor ett tag till...



Jag kan inte låta bli att fascineras och förundras av det ljus som blir i skymningen...



Blå timmen, visst låter det vackert?



Soffan har blivit av med den röda julbeklädnaden och ljusstaken har fått ge plats åt en lykta...
men lingonkransen får hänga tills jag tröttnat, dock togs det röda bandet av



Nu har kransen också skalats av sin julklädnad,men den får bli kvar ett tag till, jag älskar ju att tända ljus...utifall någon skulle ha missat det hihi



Lite kottar och mossa i en av mina glaskupor omgivna av lite vitlökar blev ett fint stilleben på köksskänken.

Idag har jag inhandlat lite fina nya blommor bla två stycken orkidéer. Maja och jag har också lekt i pulkabacken en låång stund.

Imorgon börjar jag jobba igen, ska bli kul och skönt att få komma in i rutinerna. Fast vi har haft ett underbart skönt jullov förstås...
Önskar er alla en fin vecka!
Kram Heléne

4 kommentarer:

Marica sa...

Hejsan

Underbart vackert skymningsljus. Blå timmen ...va poetiskt det låter.
Va fiffigt att spara lite och använda det på ett nytt sätt.

Jag har jättesvårt för att skiljas från julen och har mycket pynt uppe ännu.
Men i morgon tänker jag låta granen promenera ut genom ytterdörren eftersom den verkar ha tröttnat rejält på julen nu...barr barr barr.

Ha en riktigt bra vecka

Kram/Marica

Pysselpalatset sa...

Visst är det lite vemodigt att säga adjö till julen... En av mina kartonger gick sönder.. och i väntan på en ny.. blev vissa saker kvar.... som om jag tjuvhåller lite på julen... hi hi kram Jeanette

annashusidingtuna sa...

Här är också julen bortplockad så när som på de julblommor som fortfarande är fina.
Så fint det blev med mossa och vitlök!
Kram Anna

Titti sa...

Här är julen bortplockad.... Jag tycker det är jättemysigt med allt julpynt, men jag tröttnar så fort....
Vackra bilder du visar=)

Kram Titti