tisdag 6 oktober 2009

Kök i höstskrud

Idag blir det lite bilder från vårt kök, Soffan har fått flytta in i köket och en ny soffa tronar i vardagsrummet, se det tidigare inlägget (för den nyfikne;))


Lite god mat levande ljus och blommor så blir allt så trevligt
med en gång...



Ja och så lite mer bild på soffan...


Min skänk ändrar jag om på allt som oftast. Denna korg hittade jag i somras på Mormors hus butik, då i somras fick några Mårbacka pelargoner trona i den. Just nu huserar den oljor och vinäger i olika varianter.


För tillfället så viner det runt husknuten och regnet smattrar mot rutorna, då är det mysigt att kura i soffan inomhus och kika runt bland alla härliga bloggar tycker jag. Tack alla rara för vänliga kommentarer i förra inlägget, blir så glad för det och jag ska försöka hinna kika in till er också även om bloggtiden är knapp för tillfället.Idag har jag varit hemma med en liten förkyld Maja.

Önskar er alla en fortsatt bra vecka, på återseénde!

Kram Heléne

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Har ni blommor fortfarande - här har snön kommit.

Kram Maud

Leamarlené sa...

Det var verkligen vad höst fint du har gjort. Kommer ihåg att jag själv tog vara på allt hösten kan ge förra året men i år har det inte blivit mycket av det.

Kram Marlene

Marica sa...

Vilka vackra höstfärger det är på bordet.
Korgen från mormors hus är superläcker.

Här har det stormat och regnat som bara den i natt, men i dag skiner solen igen så jag kanske ska passa på att gå ut i naturen och samla in lite av hösten jag med.
Blev lite inspirerad när jag såg dina fina bilder

Hoppas lillans förkylning går över fort.

Ha det så gott

Kramar/Marica