söndag 13 september 2009

Bara en liten hälsning...

Ni som följt min blogg ett tag minns kanske att jag för cirkus ett år sedan (inte riktigt) målade om hallen och trapphuset, hade ju även en liten målare till hjälp som stod på huvudet i färgburken...hihi!


Så här ser det ut när man kommer ner för trappen, rakt fram

till vänster om spegeln så kliver man in i vårt kök
och till vänster kommer man ut i vårt yttre trapphus,
till höger vår inre hall. Så välkommen , kliv in!


Den släta träytan som är något välvd tycker jag skulle få ett litet citat...

Förslag, någon?

Jag håller på att klura ut vad jag ska sätt upp i trapphuset. Hade en idé om att sätta upp familjefotografier och ev. tavellister, liten hylla, krokar... och skriva ett citat på trappavsatsen precis innan man kommer ner för trappen.

Har någon en bra idé eller ett citat som skulle passa, jag skulle bli jätteglad för lite tips, har fastnat i detta projekt och behöver en push i rätt riktning! Så här ser det ut nu, trist och tomt...


Tiden räcker som bekant inte till, det vardagliga tränger på med praktiska bestyr som lämning och hämtning på förskolan, matlagning, inköp och så snurrar veckorna lika snabbt.

Hoppas ni alla haft en skön helg och må så gott inför kommande vecka, jag blir jätteglad om du lämnar en liten kommentar, det värmer i höstkylan ska ni veta


Kram Heléne

6 kommentarer:

Tessan sa...

halloj! Läcker hall med sponten. Tycker om din idé om ett citat. På trappavsatsen kanske ett enkel upp/ner skulle passa. Några tavellister med några små tavlor/ljus på. Varför inte en fin emaljtavla med något ordspråk eller en spegel för att lura ögat så att det ser större ut och blir rymd.
bara lite ideér som jag kom på såhär på rak arm.

kram tessan

Marica sa...

Hejsan.

Vad ljus och fin hallen blev efter att du målat om.

Förslag på citat att sktiva på den lilla väggen ovanför trappan.

När man vaknar på morgonen lite trött kanske lite stressad då kan detta tänkvärda citat va något att fästa blicken på på väg ner.

Festina lente vilket betyder Skynda långsamt.

Ett annat fint ordspråk är... Sol lucet omnibus och betyder Solen lyser på alla

Detta är också ett citat jag tycker om..... Ubi concor dia,Ibi victoria. Det betyder Där harmoni råder, råder seger.


Ja det var några förslag på vad du kan skriva.
Ett annat förslag, rama in olika citat i en massa olika ramar och fyll ena väggen med dessa, kan bli en riktigt rolig blandning på väggen tror jag,dessutom kul att stanna upp vid och läsa o begrunda.

Ha nu en riktigt bra vecka och glöm nu inte ordspråket Festina lente.

Kram/Marica

Fru Sirlig sa...

Tack snälla rara för de fina tipsen ni gav, jag blir verkligen jätteglad!!

Festina lente , det ska jag ta med mig idag på min och Majas alldeles egna lediga dag:)Ja kanske det inte var så dumt, blir ju lite dubbelt budskap där i trappen också hihi

Kram Heléne

blomsterboden i skanör marie sa...

förs och främst vill jag tacka för att du uppskattade och hittade min blog. Din trappa är ju bara så läcker, kan hålla med om att citat hade passat in. Lycka till!!
Kram Marie

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vad känner du i ditt hjärta som du vill skriva, och som du behöver påminna dig om var morgon, nånting bra.
Man kan väl dikta en egen text och skriva den snyggt.
Min favorit är Carpe Diem, fånga dagen, så svårt att leva upp till.
Men det kan ju vara olika vad man behöver.
Så många vackra bilder jag fick se när jag hälsade på, jag bloggar sporadiskt och ibland tappar jag bort nån blogg.
Nu ska jag försöka koma hit igen.
Ha det så bra och lycka till med ditt ord s om du vill se var dag.
Kram Zara

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej nu följer jag din blogg, så ska det väl gå lättare,har skapat ett konto i blogglovin, jag hade redan ett på min blogg men det var ett annat.
Ha det bra.
Kram Zara.