lördag 5 september 2009

Dopstolar och ett litet bord

I söndags var vi på dop.Det var en av mina närmaste kusiners båda pojkar som döptes. Jag ville gärna ge något lite personligt och bestämde mig för att måla varsin stol till gossarna. Sagt och gjort hittade stolar som jag tyckte skulle passa och ett lämpligt bord därtill.


MMIX är romersk skrift för 2009, tyckte det var snyggt med bokstäver enbart.


Det blev en liten figur med Elsa Beskows Tomtebobarna också hihi!


Namnet i framkant...

Jag kom på att bokstäverna från Jeanne´darc living som jag köpt hos Maria på Biskopsgården skulle komma väl till pass. Jag ville ha lite tuffare stil och inte alltför gulligt (som jag ju allt som oftast vill ha) Så här blev iallafall resultatet.



Bordsskivan målade jag med griffelfärg. Nu är det bara att sätta igång och pyssla för de små, fast minstingen får nog vänta ytterligare ett år på att både kunna sitta där och att hantera en krita rätt.

Maten som serverades var gudomligt god och kom från Edsbacka krog bla. Dagen blev verkligen toppen på alla sätt och vis...
Tack snälla kusin för allt fint ni ordnat!


Själv har jag hunnit baka två äppelkakor idag, i förmiddags var vi på en supertrevlig brunch hos goda vänner. Nu på eftermiddagen kom mamma på besök så vi har hunnit avverka paj nummer två :) mmm... så gott!!

Nu ska jag ta mig an lite plommon som jag plockat. Jag ska nog lägga in lite plommon i konjak, vad tror ni om det?


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!


kram Heléne

3 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Så fint det blev och smart med griffelfärg på bordsskivan!!!!
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Anna

Tessan sa...

Hej! Vad gott det låter med plommon i konjak, blir nog väldigt smaskigt.

andi sa...

Hejsan!
Vill bara säga att jag gillar din blogg, den ger mycket inspiration :)
Supersnygg och cool doppresent!

Kram-Andi