söndag 31 maj 2009

Grattis på Morsdag

Ville bara önska alla duktiga, omtänksamma och härliga mammor en riktigt skön Morsdag. Tror att vi har vackert väder i hela landet, här är rena rama högsommarvärmen och allt blommar nu så helt fantastiskt och alldeles för fort eller är det jag som bara tycker det?

Minns inte att vallmon blommar i maj...men jag kan ha fel, hur som helst här delar jag med mig av en del underbart som blommar nu i min trädgård. Tyvärr så kan jag inte sända dofterna och fågelkvittret det får ni bara tänka er;)





En sista stolt tulpan i fonden i bakgrunden min Brudspirea i full blom



I rabatten har Jättevallmon slagit ut sina första blommor



Och så lite mer av min Brudspirea. Mer bilder från trädgården får det bli i veckan.Ha en fortsatt fin Morsdag och njut av allt vackert i vår natur. Jag sitter och bloggar här just nu

Kram Heléne

6 kommentarer:

Fia sa...

Vilken härlig vallmo du har! Allting tycks blomma tidigt i år, kanske för att april var så varm och fin.
Hoppas du får en trevlig dag
Fia

Maria sa...

Hej Helene!
Hoppas du haft en skön morsdag! och fått lite ledigt enligt anvisningarna. Här har det varken varit skönsång och göromål från barnen.
Däremot en god middag och lite champange från Peter.
Vilka underbara bilder!!!! Så vackert med den fina stolen till grönskan och alla vackra blommor.
Ljuvliga bilder!
Kram Maria

lottens vita och gröna sa...

ohhh vilka härliga bilder från din trädgård, ja du, denna helg har ju varit magisk på nåt sätt!

varmkram lotten

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Oj vad härliga bilder, man blir så glad av att titta på dem.Ni har full sommar och vi går just in i sommaren, du har rätt det är sååååå fint.
Tack för hälsningen till alla oss mammor.
Kram Zara

Marica sa...

Hejsan

Underbara sommarbilder du visar från din trädgård.

Här hos mig blommar det m,esta nu med så de är bara att njuta.

Kram/Marica

Tro hopp och vitt sa...

Jaa, allting verkar blomma extra tidigt i år! När vi kom hem från Göteborg förra helgen, så hade mina kattmyntor blivit dubbelt så stooora:) På bara 3 dgr!
Jag hoppas att det finns några blommande växter kvar i Juli/Augusti?

Kram Jenny