måndag 6 april 2009

Vårtecken i min trädgård

Hej allesammans!

Hoppas er helg har varit riktigt behaglig. Här i Uppsala har solen lyst från en klarblå himmel i flera dagar nu. I lördags var jag och mamma och lyssnade på nationskörerna i universitetsaulan. Det var så himla härligt att bara flanera i det underbara vädret. Överallt på uteserveringarna satt folk och åt och drack och bara njöt i det varma vårvädret.

H
är kommer lite bilder från min trädgård. Visst är det härligt när allt börjar spira så så smått:)



Scilla på väg upp ur jorden..

Rabarbern likaså...

Tulpaner på god väg redan


Gumman tö har besegrat kung Bore.Här är det bara en liten gnutta snö kvar i ena hörnet av min trädgård.

Bilderna tog jag i torsdags, i helgen var all snön borta, välkommen gumman vår!!

Ha en riktigt bra start på den nya veckan, gumman vår är på intåg i vårt land!!
Kram Heléne

4 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Jaaa, det är så skönt att gumman tö har besegrat kung bore.
Mysigt med vårtecken som bara blir fler för varjedag.
Kram Anna

Leamarlené sa...

Visst är det härligt med vår. Tänk att det är inte långt mellan oss och dina tulpaner har kommit dubbelt så långt som mina.

kram, Marlene

Marica sa...

Hejsan!

Låter som du hade en toppenlördag. Härligt att bara få strosa runt i det vackra vårvädret och insupa alla vårtecken.

Oj vad det växer i din trädgård, tulpaner, skilla och rabarberknoppar.
Jag måste nog ut o kolla runt lite i min trädgård, men jag tror inte att det kommit så långt här ännu.

Kramar/Marica

Marie sa...

Visst är det underbart med vår, sååå härligt! Det är så kul när det börjar växa i trädgården, händer nästan något nytt varje dag!

Önskar dig en Glad Påsk!
Kram Marie