onsdag 1 april 2009

Skimrande morgonljus


Tack för era snälla och gulliga kommentarer om mitt kök. Insåg att det ju inte var mycket ni fick se och hoppas att det gav mersmak att få se lite fler vinklar från köket. När Maja blir lite större så ska vi investera i ett nytt kök. I vår förra bostad så satte vi in ett Kvänumkök och det blev såå fint. Det var också en 20-tals bostadsrätt och det såg ut som om det köket alltid suttit där. Detta kök hade tidigare ägare satt in och det faller oss väl inte helt i smak men allt har har sin tid och tillsvidare får vi göra det bästa av det som är.



Lite avokados i en glaskupa och färska örter



Påskliljan får vara med även i år trots eller tack vare den glada gula färgen



Kakformar, glasfat samt lite burkar från IKEA med pasta, kaffebönor mm



Hela bänken med matplatsen till vänster



Här skymtar ni min gamla skänk som jag visade i förra inlägget.


I morse var det ljuvligt att komma ner till frukost, köket fullkomligt badade i ett skimrande och flödande soljus hur härligt som helst.

Så var det då helg i gen, Själv hoppas jag kunna plantera lite fina växter vid entrén. Skäms att säga det men julkälken som stått som pynt sedan i julas fick skamset försvinna ner i källaren idag. Jorden är urskakad ur krukorna (läs urhälld snarare) och vissna ljungplantor fick inta ett nytt läge i komposten, så har jag det i min trädgård kära vänner hihi!!

Önskar er alla en riktigt härlig helg, hoppas att våren har kommit för att stanna. På måndag ska jag visa lite vårtecken härifrån Uppsala.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Du har det jättefint i ditt kök. Visst är det härligt att äntligen våren har infunnit sig. Det blåste lite igår, men bara man kom i lä så var det kanonvarmt.
Kram Mamma C
Ha en bra helg du med.

Vit som snö sa...

Så underbart kök du har o så vackra stolar! Ser verkligen hemtrevligt ut!
Kram Cilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Gud vilket vackert kök du har, så personligt, hemtrevligt och lantligt! Mari.