torsdag 2 april 2009

Pyssel i trädgården

Idag har jag och Maja pysslat för fullt i trädgården. Solen lyste med sin frånvaro på morgonen men när jag kom ut från blomsteraffären började det spricka upp rejält.

Med mig i trädgårdsbestyren hade jag förstås min lilla hjälpreda, som för dagen förärats med både sopborste och räfsa på skaft, men det var då helt ointressant... istället försökte den lilla madamen komma på hur hon skulle ta sig ut genom grinden... ni förstår... bilarna (brumljud) är väldigt intressanta för tillfället och hon la huvudet på sned och sa oj flera ggr då de svischade förbi.

Men lite plantering hann jag med förstås.




Jag var effektiv på eftermiddagen också, då for jag fram med fönsterskrapan på teleskopskaft och tvättade hälften av alla fönster i bottenplanet. Maja ja... jodå hon hittade hinken med fönstervatten och hade vattenlek för fullt, men vad gör väl det, både mor och dotter var nöjda och njöt av vårsolen i fulla drag.


På måndag hänger jag på trenden på spaning efter vårtecken som en del bloggare är med i, då ska ni få se lite från mina nyrensade rabatter, det börjar spira rejält vill jag lova...
Jag vet ej var jag fick all denna kraft ifrån, solenergi kanske... hihi, nu kan jag ju bara lata mig i helgen..


Önskar er den bästa av vårhelg och njut av ljuset och livet!

Kram Heléne

10 kommentarer:

Vit som snö sa...

Det låter som en ljuvlig dag! Uppsala om våren är ljuvligt. Har pluggat där o älskar staden!
Tack för din fina kommentar hos mej om köket. Mina barn är 8 o 9 nu så jag känner att dom hackat klart med gafflar nu o gåstolstiden är förbi sedan länge så nu kan jag skapa det kök jag vill!
Kram Cilla

Gårdsromantik sa...

Åh vad jag längtar tills des vi har snöfritt!

Jag har en tävling på gång - kika gärna in!

Kram Maud

anneli sa...

Ja, visst är det härligt med våren. Jag har också planterat lite i mina krukor ute i trädgården, det är en härlig känsla. Här har vi 15 grader varmt och en klarblå himmel. Ha det gott.
Kram

Mamma C sa...

Visst är det härligt med våren som har kommit. Ha en skön och solig helg du med.
Kram mamma C

bykerstin o. butikblandannat sa...

Å så fint! Nu får man vårkänslor! Hoppas solen skiner hela helgen.. Kram Kerstin

Marica sa...

Härliga vårbilder du visar.
Här har våren också gjort sitt inträde.Vi haft 16 grader i skuggan i dag, själv har jag mest suttit och njutit i solen på min altan.

Ha en riktigt skön helg

Kramar/Marica

Marica sa...

Härliga vårbilder du visar.
Här har våren också gjort sitt inträde.Vi haft 16 grader i skuggan i dag, själv har jag mest suttit och njutit i solen på min altan.

Ha en riktigt skön helg

Kramar/Marica

Inspiration i vitt sa...

Hej Helene, så mysigt ni verkat ha du och din lilla flicka och vad härligt med så mycket vår energi, då blir det fart minsann, själv hinner jag inte vara ute utan jobbar för fullt med bok och annat.
Kram/Ingela.

Maria renoverar sa...

Hej!
Men visst får man mycket energi när det är vår. Jag vårrensade vå hall härom dagen (kika in om du vill se bilder). Tyvärr har jag tillbringat helgen med feber, men barnen har fått njuta av vårvädret i alla fall.
Kram Maria

speglingar sa...

Jag ser att du har pyntat sen sist jag var in på din blogg. Nu har vi en härlig tid framför oss, med trädgårds-sysslor. Den lilla köks-soffan som du har i köket är bara så gullig. Skulle gärna vilja ha en likadan.
Hälsningar Yvonne