torsdag 19 mars 2009

Tillbaka på 1920-talet...

Tropiska fåglar och bladslingor i en skön mix




Här händer det grejer må ni tro. Har haft mamma här på besök i några dagar för att hjälpa mig med Maja. Själv har jag påbörjat projekt vardagsrummet, oj oj vad har jag gett mig in på. Började att dra loss tapeter som satt lite löst...ja Maja hade börjat förstås med det lite innan hm...



Gissa om hon blev förvånad då hon fick se sin mamma dinglandes i en stege slitandes tapetvåder jo det är sant det visade sig nämligen att det var rätt kasst underarbete så nu befinner jag mig nere på 1920-tals nivå och orginal. Måste ändå säga att tapeten nog har varit väldigt fin och harmonierat huset rätt bra en gång i tiden. Den föreställer tropiska fåglar och bladrankor se själva vilken lyster.


Jag kan förstås inte låta bli att fundera på hur det sett ut här en gång i tiden. Visst är det spännande med gamla hus. Nu ska jag iväg till färgaffären och möjligen få lite tips om hur jag ska fortsätta. Vitfärgen eller äggskalstonen är inhandlad sedan länge, fast jag kommer nog inte så lindrigt undan denna gång här måste nog till någon slags renoveringstapet, puh...varför har jag gett mig in i det här. Snälla någon har ni några bra tips på hur jag ska gå till väga? Tas tacksamt emot ska ni veta.

Får nog anlita en kiropraktor efter detta har sådan värk i nacke och skulderblad, ajaj nu är det synd om mig faktiskt, kanske borde leta upp några hantverkare som inte gör annat än detta eller...

Så nu vet ni hur jag ska tillbringa helgen.

Önskar er alla en trevlig helg

Kram Heléne

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad vacker den var tapeten som kom fram. Ja då vet ju du vad du gör i helgen. Men det blir fint när allt är klart.
Kram Mamma C

Nylyckan sa...

Tapeten är lika vacker än idag. Häftigt! Krya på dig och ha det så gott kram Åsa

Anonym sa...

Oj! Tapeten är ju så vansinnigt vacker. Om den är hel så skulle det bli jätteläckert att ha en fondvägg med den. Att måla på en sån tapet e nog svårt eller att tapetsera med en ny, det är nog bara renoveringstapet som gäller i detta läge.

Lycka till med ditt projekt och ta de lugnt så du inte sliter ut armar och axlar.

Ha det så gott

Krama/Marica

lyckebrants lycka sa...

God morgon!
Vilken vacker tapet, ja du vet vad du ska göra i helgen.
Själv ska jag också fortsätta min förvandling av mitt hem.
Bor ju i hyresradhus så där kan man ju inte göra så stora förändringar.
Men man kan gör det lilla extra.
Lite av vår pyssel blir det nog också, jag har gett mig in på att pröva decoupage(stavas det så??)
Du får höra av dig ang ryggen och nacken om du behöver hjälp.
Jag är ju massör, så det finns bot.
Tänk annars på att ta små korta pauser och rör på axlar och nacke så du har cirkulation hela tiden.
Ha en rolilg helg!
Kram
Rose-Marie Uppsla/Bälinge