fredag 6 mars 2009

Små bord och Majas hörna

Jag har alltid varit svag för Små bord i alla varianter, antagligen för att de är så lättplacerade och tacksamma att förändra då andan faller på och det gör den ju allt som oftast hos mig...hihi



I en del av vårt kök har jag gjort iordning ett litet kryp in hörn för Maja. Små barn gillar ju att kunna dra sig undan lite grann emellanåt. Det lilla bordet är ett loppisfynd som jag gjorde för några veckor sedan. Nu har den nedre hyllan fått bli en liten bokhylla för Majas böcker. Ganska ofta så går hon och sätter sig på sin lilla röda stol och bläddrar läänge i böckerna...


Här är den lilla favoritstolen




Det är då hennes mamma, jag alltså passar på att blogga lite. I andra änden av köket har jag min lilla pyssel och bloggplats vid det här bordet. Bordet har jag förresten målat en gång på en dekorationskurs för Maria.
Numera driver Maria en jättevacker butik på landet , Biskopsgården .


Vill du göra en utflykt till hennes butik i helgen så kan jag varmt rekommendera det, du blir nog inte besviken. Se länk till henne bland mina bloggar om du vill kika in på hennes fina blogg.


Önskar er alla som tittar in här en skön helg!

4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej där!!

jag är oxå lite småtokig i små bord.. som du skrver väldigt lättplacerade.. Underbart ditt var
kram
A-C

Anonym sa...

Hejsan!

Va härligt att få ha en liten läshörna i köket där man kan krypa undan och få va för sig själv .

Jättegulligt litet bord du fyndat. Att fynda på loppis är det roligaste som finns faktiskt.

Marias butik har jag besökt en gång och hon hade verkligen jättefina saker, synd att jag bor så långt bort annars hade jag nog varit en frekvent besökare hos henne.

Kram/Marica

Mamma C sa...

Det är fint med små bord. Dom är lätta att flytta och ändra om på. Du ska ha en skön och bra helg du med.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

Vilken söt liten hörna lilla Maja har, så gulligt det lät att hon sätter sig där och tittar i böcker.
Jag är oxå väldigt förtjust i små bord av alla de slag och gamla stolar är min passion oxå.
Jag är så glad i min lilla ask sååå.
Kramar till dig/Ingela.