onsdag 4 mars 2009

Rost och gamla spetsar

Min nya växt och rostiga krona fann jag på Plantagen utav alla ställen, helt ok tycker jag och för det ringa priset 149 kr fick den följa med hem till mig.



Idag har jag städat och skurat hela nedervåningen i vårt hus, det är såå ljuvligt när det doftar av såpaskurade golv och känns så friskt och härligt. Så här års brukar blommorna här hemma vara ganska trista efter en lång och mörk vinter. När allt var så härligt nyskurat så var jag ju bara tvungen att åka och inhandla lite nya växter.


Närbild på den ljuvliiga spetsen

Den ljuvliga spetsduken är över 100 år och gifte sig rätt bra med rostiga kronan och plättar i luften.
Det blev inga Mårbacka dock, dom såg så trista och gängliga ut, ska åka förbi Ulriksdalsslotts trädgård där brukar en kollega till mig köpa jättefina exemplar av Mårbacka, kraftiga och härliga. Här kommer lite bilder på blommorna.


Det blev väldigt vårlikt


En söt liten minipelargon till vänster

Nu njuter jag av doften av nysåpat golv och härliga friska blomster.
Kraam Heléne

9 kommentarer:

Snuttan sa...

Visst luktar det gott med nystädat
Vilken underbar krona du köpt
Ha det gott
Kram

Leamarlené sa...

Kan tänka mig att det luktar väldigt gott hemma hos dig just nu...såpa doftar ju så gott.
Å kronan är jätte fin...å så många blommor...ja vår är det hemma hos dig.

Kram, Marlene

annashusidingtuna sa...

Men att plantagen har så fina saker det visste jag inte!!!
Vårigt och fint!
Kram Anna

Inspiration i vitt sa...

Jätte vackra inspirerande bilder du visar, så snyggt.
Den rostiga kronan var underbar och såå billig sen då, min rostiga kostade sexhundra, suck visserligen så var det ett väldigt vackert kors upptill men ändå.
Kram/Ingela.

Marie sa...

Så fina bilder och kronan var ju helt underbar!!!!!

Ha en mysig helg!
Kram Marie

Studerande Inredare sa...

Även om det syns snö utanför fönstret tycker jag att du har fått det riktigt vår mysigt. Härlig rostig krona du hittade!

Kram

Anonym sa...

Jättefin krona du införskaffat.
Blommorna är verkligen ljuvligt söta.
Ska kanske besöka plantagen verkar finnas en del fina saker där.

Är det våren som äntligen är på väg?
I går flög de första gässen över vårt hustak på väg ner mot ån som ligger nära oss,de brukar vara ett säkert tecken på vårens ankomst.

Ha en riktigt bra helg
Kram/ Marica

Mamma C sa...

Mycket snygg krona du hittat. Så duktig du varit och skurat. Luktar ljuvligt när det är nystädat.
Kram Mamma C

Charmingdesigns sa...

I love your blog! laurie