måndag 2 februari 2009

"En sällsam gåva"

I helgen var jag ut till min vän Marias affär, Biskopsgården. Skulle bl.a. hämta magasinen från Jeanne d'Arc Living och alltid brukar hon ju ha något fint att inhandla det gjorde jag ju förstås, bl.a. en ny vinst till kommande lotteri fast den får ni se snart, hi hi!

Det är en fröjd att bara komma ut dit, affären är så vacker och vilsam på något vis. Om du är intresserad så kan du se tidigare bilder därifrån under rubriken butiker. Gjorde ett inlägg om hennes butik i höstas.

Ni som läst tidigare inlägg om Majas garderobsfunderingar vet ju att jag har funderat en hel del på förvaringsalternativ till Majas kläder. Tack ni som lyckönskat och hållit tummarna för mig, det hjälpte nog, iallafall denna gång. : )

På hemväg från Maria så passerade jag och min väninna Helena Ulva kvarn, det är en hantverksby med tillhörande café samt en medelhavsinspirerad restaurang inhyst i det vackra kvarnhuset från 1757. Kika in på
http://www.ulvakvarn.se/.

Sedan i höstas har ytterligare en butik tillkommit. det är en antik och kuriosa butik med något för många stilar och plånböcker.
Där förstår ni står det som jag ju varit på jakt efter...ja det insåg jag ju då, just det... Majas garderobsförvaring, YES!!

Bad att få reservera det till kommande dag, sagt och gjort nu står det här hemma och är bara så ljuvligt. Egentligen är det nog ett vitrin eller sänglinneskåp men jag tycker att det blir helt perfekt för Majas kläder. Skåpet som är överdelen på möbeln har också två lådor i den undre delen.

Som ni nog förstår så vill jag ju helst ha inrett det med hennes kläder och kuriosa för länge sedan, ja jag inser ju att det nog ändå skulle bli finare med vit färg även på insidan, får se hur jag gör men jag lovar att snart dela med mig av fyndet till er.
"Var dag är en sällsam gåva en skimrande möjlighet"
Visst är det vackert...

Jag fick citatet av min vän Helenas mor Britt, hon i sin tur hade fått det från sin mor. Britt's morföräldrar var missionärer i Kongo Chinzasa i slutet av 1800-talet. Britt har alltid så mycket spännande att berätta och delge en från deras tid där. Ikväll var dom här hos oss och fikade, så mysigt och roligt och då när vi talade om ordspråk och citat så fick jag detta till mig... hm, kanske det får pryda en möbel eller vägg här hemma så småningom, jag tycker att det var väldigt vackert iallafall.

Ta vara på dagen och dina möjligheter kära bloggvän som nu läser det här och tack för alla gulliga och snälla kommentarer om min blogg, jag blir sååå glad. : )

Kram, Heléne

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Det låter spännande att få se det färdigt som garderob till Majas kläder.
Ha en bra vecka
Kram Mamma C

annashusidingtuna sa...

Låter som en jättebra ide till kädförvaring!
Sååååå fina bilder du har i inlägget i dag!
Kram Anna

Anonym sa...

Åhh, vilken underbart fin blogg du har. Så fina bilder du har i inlägget.
Hit kommer jag gärna igen.
Är det okej om jag länkar hit?
Kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Helene, tack såå mycket för din goa kommentar hos mig, jag blir så glad.
Vilken fin blogg du har och mycket fina bilder att titta på.
Då får vi väl snart se vad lilla Maja får för förvaring då.
Skulle såå gärna vilja besöka Biskobsgården nån gång det verkar vara en alldeles underbar affär och ägarrinnan är ju så duktig.
Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Hejsan!

Va roligt att du äntligen funnit ett skåp som du vill ha, ser fram emot att få se det färdigt i Majas rum. Butikerna ute vid Ulva kvarn har mycket fint att bjuda på för att inte tala om den Dalmatiska retuarangen som ligger där,Hemlagad dalmatisk mat som inte går av för hackor.

Ha en bra vecka och lycka till med iordningställandet av garderoben.

Kramar