söndag 4 januari 2009

Pallade äpplen smakar bäst..

Maja bus har varit i farten igen...





Här ser ni det tuggade äpplet med skal och allt, hon är allt en riktig liten rackare...


Här sitter hon i kopparkitteln som vi brukar ha till ved och låtsas som ingenting. I flera dgr har jag kommit på den lilla damen med att norpa mina juldekorationer i fönstret. Det lustiga är att hon smyger iväg med äpplet och sätter sig och knaprar i något hörn. När jag kommer på henne håller hon frikostigt fram äpplet och bjuder mig att ta en bit jag med hi hi...



Här ser ni det sista äpplet som är kvar, det blir nog till att städa bort julen snart ändå, lilla Maja har redan börjat julgransplundringen verkar det som hi hi.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja hur ska man kunna motstå att palla ett vackert rött äpple som ligger så inbjudande och frestande mitt framför ögonen.Listigt att smyga undan och dela med sig när man blir upptäckt,man kan ju inte bli sur då ellerhur.

Anonym sa...

Jag gjorde en liten rundvandring på din blogg. Ni har det så mysigt. Jag tycker också det är trevligt att gå på promenad på kvällen och kika i fönstren. Inte för att jag är nyfiken på hur just dom har det.
Utan för att känna en stämning.
Hälsningar Yvonne