måndag 22 december 2008

Julpyssel så här dan före dan före dan...

Tänkte visa er lite bilder från min pysselhelg...




Korgen köpte jag på Biskopsgården i höstas. Gjorde en mosskrans runt ljuset och dekorerade med snöbär, dessa är dock oäkta då de riktiga blir ganska skrumpna efter ett tag.




Dekorerade pianot med med en härlig växt, lite osäker på stavningen men den heter Cryptomera. Har alldeles ljuvliga små kottar på den i övrigt finbarriga växten. Nu hittade jag allt på ett eget uttryck, hoppas ni fattar hur jag menar;)

Jag tyckte allt att det blev rätt mysigt med girlangen på pianot.
Nu är det bara två dagar kvar tills julafton. Här har pysslats och slagits in julklappar hela kvällen. Får se om jag hinner ta en bild på en del av dem.
Jag önskar jag er alla som tittar in här hos mig en riktigt
GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR !
Varma kramar Heléne

2 kommentarer:

Marie sa...

Härligt stämningsfulla julbilder, ser så mysigt ut!

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!
Kramar Marie

Anonym sa...

Hej Helene!
Tack goa rara du för din kommentar.
Vad vackert du dekorerat och vad mysigt med piano.
Det sa min syster och jag på julafton, tänk om vi hade haft ett då!!
Önskar dig och din familj en god fortsättning på den lilla jul som återstår och ett Gott Nytt År.

Kramar Maria/In my carport