söndag 30 november 2008

Tänd ett ljus...

Tänd ett ljus och låt det brinna... spelar dom på radion och så får detta inlägg också heta.

Ja, jag kan bara instämma, nog tänds då ljus här.


...Inte bara ett ljus.
Mitt lilla granhjärta skymtar lite på murstocken tillsammans med en del ljus förstås.


Lite pepparkakor, glögg och massor av levande ljus skapar stämning och känsla inför jul...


Ljuskronan över matbordet




Här i ena hörnat av matrummet har Maja sin lilla lekhörna. Fast egentligen känns det just nu som om hela hemmet är en lekhörna;)

Här har pyntats och fixats en hel del inför advent. Tycker känslan är så skön som infinner sig då jag varit kreativ och slutligen kan slå mig ner och bara få njuta av allt


I lördags hade vi glöggträff med goda vänner som har barn i samma ålder som Maja. Jisses så hon njuter den lilla damen då huset är fullt i folk.

Maja var rätt missnöjd innan gästerna kom och sprang och stökade till allt i samma takt som jag ställde iordning...Fast hon tyckte nog att jag störde hennes ordning genom att flytta runt på alla sakerna till nya platser, eller som maken sa: "Du behöver väl inte göra en total omflyttning av allt va"?!
Hihi," nej då...eh...försent"
Men vad gör man inte för att få lite uppmärksamhet då mamma verkar upptagen av annat? Ska mamma julstöka så vill Maja också vara med, så det så!

Vill passa på att önska er alla en riktigt mysig och trevlig första advent. Glöm inte att släcka ljusen bara!

Kram Helene

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å vilken vacker adventsstämning du ger nu, så fint med alla levande ljus.. kram

IKT i min vardag sa...

Så vackert och mysigt! Du har verkligen fångat julstämning på bild :)

Kram

Gårdsromantik sa...

Så vackert du pyntat!

Önskar dig en härlig 1:a advent - kika in på min blogg - jag har en tävling just nu!

Du kan bl a vinna zinkhus från Walther & CO.

Kram Maud

S o F sa...

Vilka fina bilder! Du har verkligen fått fram en härlig stämning när du fotat.

Det tycker jag är svårt när jag själv försöker ta sådana bilder. Får inte fram den där fina "mjukheten" som du har lyckats så bra med.

Ha det gott!

Anonym sa...

Hejsan!

Jul jul strålande jul, ja de är så jag tänker och känner när jag ser dina underbara bilder.Ljuskronan över bordet är ju så fin.
Glögg och pepparkakor är inte helt fel det heller.
Ha en forsatt skön första advent.

Kramar

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härlig adventsstämning:)

Kram Annica

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det är så roligt när jag hittar för mig nya bloggar, du har verkligen en stil i min smak.
Hit kommer jag igen och hälsar på.
Kram Anna

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ojoj vilken härlig stämning..!

Vilken vacker krona..och översta bilden..såå mysig!!!

Kram
Mia

Liza i pepparkakshuset sa...

Så vakcert med alla ljusen!

Känner igen det där med små fingrar som flyttar saker. Vår fjärrkontroll till dvdn är borta...

Kram Liza

Marie sa...

Vilka fina och stämningsfulla bilder. Här tänds det också massor av ljus, mysigt!

Ha en bra vecka!
Kram Marie