måndag 10 november 2008

Fars dags firande och en liten målare...

Detta blir ett rätt så blandat inlägg, precis som min helg har varit...


Våran lördagsmiddag bestod av kyckling i lergryta, såå gott! Och smalt också. Det tog vi igen med efterrätten som bestod av Pannacotta med hallonsås, mums! Till det serverade J en flaska av vårt bröllopsvin...

Mamma har varit här i några dagar och sällskapat med mig och Maja. Vi har haft haft det riktigt mysigt, gått långa promenader i soligt höstväder, samlat in lite växtdelar... ska göra lite pynt med det sedan, shopat en del och bara strosat runt i en massa mysiga butiker.

I lördags så kom jag äntligen igång med projektet hallmålning också. Gissa vilken färg? Rätt! Visst blev det vitt, jättefint och ljust blev det minsan.

Det var bara det att jag inspirerade en annan liten person också, i ett kort ögonblick utan övervakning så passade hon på. Följande dialog utspelade sig då..

Jag ropar till mamma: "Är Maja med dig i köket? Eller.."
Varvid hon svarade: "Nä, jag trodde hon var med dig..."

Gissa om jag rusade ut i hallen för att finna... ja just det, där hittade jag en
mycket lycklig om än något påkommen liten dam med färg upp över armbågarna vilt skvättandes färg på golv och väggar. Vad säger man? Jag kunde mest bara skratta åt det, fast inte direkt kanske. Tyvärr får ni inte se något foto på det, den bilden blev inte tagen så ni får föreställa er hur den såg ut.

I söndags firade vi ju också J på fars dag. Maja hade ordnat med fin choklad åt honom i en liten ask, samt den lilla boken "Pappa" från pedagogföretaget (förskollärare som jag är). Nu får han läsa hur betydelsefull han är i hennes liv...hihi


Det blev en liten strut också när jag ändå var igång...


Och så en närbild på paket och strut, allt från en liten Maja till sin älskade far!

Som en liten avrundning på helgen hade jag fått en inbjudan till Julstämning i Biskopsgården (se tidigare inlägg om butiken).

Kan bara intyga att det var äkta julstämning som Maria och hennes man bjöd på. Hon hade öppnat upp sitt hem med allt vad det innebar av glögg och gott fika i sin bostad serverat av hennes lika trevliga mamma.


Bilden är tagen från Marias hem.
Tack snälla Maria för en supertrevlig stund i ditt vackra hem och butik.

I nästa inlägg ska jag visa er vad jag köpte där.

Sköt om er och mys i höstmörkret med många levande ljus, det gör jag!

Kram Heléne

6 kommentarer:

Anneli sa...

Vilken fin farsdagspresent - säkert väldigt uppskattat...
Kan faktiskt tänka mig hur det såg ut med lilla Maja och Färgburken - har varit med om det sammma HiHi...
kan man säga efteråt...
Jättefina bilder...
Kram /Annelie

Lotta sa...

Villket härligt paket! Var det svårt å göran med den där solfjädern ovanpå?
Lotta!

Anonym sa...

Hejsan!

Oj va roligt det måste sett ut, en glad Maja i full färd med att hjälpa till med målningen,ingen brist på skaparglädje där heller. Jättevackert paket far fick på sin dag.Ser fram emot att få se lite fler bilder från ert besök hos Maria, helt underbar byrå på bilden. Måste få se hur det blir i din hall sebn när du är klar med den.

Ha det gott
Kram

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilken mysig helg ni haft! Kanonfint paket :)

Ha en bra vecka
Kram Liza

annashusidingtuna sa...

Fin blogg du har
//anna

Marie sa...

Låter som en mysig helg och vilket fint paket pappa fick av Maja! Vad roligt att få besöka Marias hem och butik, det hade jag också velat göra!!!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie