tisdag 23 september 2008

Höst och äppelpajsbak med massor av levande ljus!


Så här på hösten älskar jag att mysa inomhus, helst då med en riktigt god nybakad äppelpaj som sprider härlig doft i hela huset. Här är några bilder från den gångna helgen, låt er väl smakas...;)


Självklart krävs massor av olika ljus överallt. Denna lyktan köpte jag hos Maria på Biskopsgården.



...Mera lyktor, kortet kommer också därifrån

Nu tänkte jag göra en smarrig äppelkaka för snart kommer svärmor farandes. Hon ska passa Maja medans jag ska sätta igång och måla Majas barnkammare, ska bli härligt att komma igång med det projektet, ni kommer att kunna följa det såsmåningom allteftersom arbetet fortskrider på min bakgård hi hi

Önskar er alla en fortsatt skön vecka och passa på att njuta av den vackra hösten, nu tittar några solstrålar fram här i mitt kök...

Kram, Heléne

6 kommentarer:

Liza i pepparkakshuset sa...

Pajen ser underbartgod ut och håller med om att det är mysigt med alla lyktor och ljus så här på höstkanten.

Visst är det kul att inreda ett barnrum! Har kommit en bit på väg själv men just nu är det bara barngrejer som gäller. Ska bli kul att få följa ditt arbete i Majas rum

Kram Liza

Fru Sirlig sa...

Tack vad kul att du tycker det. Kanske jag kan få något tips av dig. Ska kika in hos dig snarast
kram Heléne

Anonym sa...

Äppelkakan va fantastiskt god. Maja är ännu godare, världens goaste tösabit.Majas rum kommer att bli kanonfint.

Kramar till er alla

bykerstin o. butikblandannat sa...

Åh va mysigt! Har precis klämt en cheesecake men äppelpaj slår nog allt! Ser så mysigt ut med ljusen och vinet... Alltid lika kul med bilder från butiker, finns så mkt inspiration där! Alvas hus ser jättefint ut. Ha det fint! Kram Kerstin

Lilla Blanka sa...

Mmmm äpplekaka är inte dumt..ser jättegott ut..!

Vad fina bilder från Alvas hus..vill också ha den där julboken från Jean D´arc :)

Kram
Mia

hemtrevnad marie sa...

Äpplekaka är alltid gott!
Speciellt i skenet av levande ljus!!
Så kul att få fixa till en barnkammare!!!
Har ju gjort det själv några gånger...men aldrig till en tös!
ha en härlig helg!
kraam