torsdag 17 april 2008

Har ni hittat in på min bakgård?

Såsom Carl Larsson hade sin ateljé, Åsa Nisse sitt uthus, Emil sin snickarboa och Pettson sin verkstadsbod har även jag en liten hemmaverkstad. Det är där saker och ting förvandlas förhoppningsvis till det bättre.

Vill du följa med på min resa? Välkommen in på min bakgård! Det är alltid kul med besök medans man håller på.

Sovrumsprojektet nedan med både ommålning av möbler och diverse snickerimålning såsom tak etc. är ett av de projekt som jag ser fram emot att ta tag i.


Vill du veta mer om projektet är du välkommen in på bakgården!

Enklast hittar du dit genom att klicka på fliken längst upp till höger på denna sida.

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad mysigt med en bakgård!

Var lite tveksam till att gå in är lite föriktig av mig men här fanns ju mycket fint!

Kram Maud

Living by Milla sa...

Ja, det är inte det lättaste att välja kulör och nyans när det finns en uppsjö !! En gråton låter fint, det blir lite mjukare än vitt !

Lycka till !
kram Camilla

Anonym sa...

Hej. Det var stora saker på gång i projektet. En varm nyans av vitt får du om du bryter grundfärg till cremevitt ( S0502-Y (. Det tror jag skulle vara snyggt på möblerna.

Lycka till med förvandlingen.

Titti underkalas-eken sa...

Ja S0502-Y som också går under namnet Antikvit på en del målarburkar eller Stockholmsvit är en av de finaste färgerna jag vet! Hade grundmålat mina barns rum med vanlig vit och det var bara vitt, men så färdigmålade jag väggarna med S0502-Y och Vips! blev det ett hemtrevligt rum! Förvandlingen var ögonblicklig och omedelbar! Kanske det blir bra på din säng också? Lycka till!

hemtrevnad marie sa...

Vilken potensial i både hall och möblerna!!!!
Det kommer att bli jättefint med en ljus färg på möblerna....
Hallen ska bli spännande att se vad du gör med...den ser fin ut nu med.....
Kramis

Marie Söderberg sa...

vilken rolig ide med bakgården..jo jag vet hur det är med projekt...har massor..*ler* vill göra allt på engång vilket resulterar i att man duttar lite här och där hela tiden..

återkommer att se hur det blev--

Anonym sa...

Jag har sett en säng som var väldigt lik er och som var målad vit. Det var som en dröm, med fint bäddset i. Har du vitt eller något brutet, passar alla färger till, som du har på lakanen och annat du har i sängen.
Hälsningar Yvonne

Mette J sa...

Om(!) jag är nyfiken! Jag brukar skoja lite och säga att jag lider av "fönster-tittar-sjukan" som är ett sjukdomstillstånd på riktigt men säkert inte är mitt egentliga fel;) Det är bara så vansinnigt kul att titta in hos andra! Du har det riktigt fin och det ser ut att finnas många projekt på G! Tittar säkert in igen, för nyfikenheter behöver stillas i bland!